donderdag 18 december 2014

Dagmenu - maand 1 - dag 4 met recept kokos-'havermoutpap'

NB Dit dagmenu - zoals ik het zelf heb gedaan -  is bedoeld als inspiratie, niet als voorschrift! Je kunt altijd alle maaltijden onderling ruilen. Dit zijn mijn eigen keuzes, waarbij ik mij heb laten leiden door mijn voorraad en mijn hongergevoel. 

9.00 uur: S-ontbijt: 'havermoutpap' van geraspte kokos (recept hieronder), en twee brokjes kokosfudge. Zo'n ontbijt vult behoorlijk, net als bij echte havermout heb ik de hele ochtend geen trek. Havermout mag je ook eten, maar ik heb de goede soort niet in huis (havervlokken, niet de instant versie), dat ga ik binnenkort wel kopen.

12.00 uur: E-lunch: 1 dikke snee zuurdesembrood, klein beetje boter, achterham. Twee rauwe worteltjes en een grote beker wei.

15.20 uur: E-snack: een grote appel, een stukje La vache qui rit light kaas en een brokje kokosfudge bij de thee.

17.45 uur: S-diner: 2 verse haringen, gebakken in kokosolie met prei en champignons. Uitgelekte yoghurt met kokosfudge.

Kokos-'havermoutpap' (S)

  • Breek een ei boven een steelpan, voeg toe:
  • 1/4 cup geraspte kokos oftewel 4 eetlepels
  • een snufje zout
  • een beetje kaneel
  • 240 ml (= 1 cup) water
Breng dit al roerend met een garde aan de kook, laat even koken totdat het ei is gestold. Giet in een kom. Ik eet het zonder zoetmiddel, het recept in het boek schrijft wel stevia e.d. voor.

Het lijkt inderdaad op havermoutpap, een beetje wennen is het maar voor de avontuurlijke types een heerlijk ontbijt. Een van mijn eigen favorieten, zeker in de winter!

1 opmerking:

hetiszoalshetis zei

Lijkt me wel lekker die pap, ga ik morgenvroeg eens proberen als ik er op tijd aan denk.