vrijdag 19 december 2014

Dagmenu - maand 1 - dag 5

Er begint een zekere regelmaat te komen: 's morgens kies ik een ontbijt (tot nu toe altijd een S-ontbijt), tussen de middag neem ik brood met magere vleeswaren en rauwkost, en een beker wei van de uitgelekte yoghurt, in de middag fruit met bijvoorbeeld wat noten en 's avonds een stuk vlees/vis etc. met groenten en als dessert de uitgelekte yoghurt met wat extra's dat ik evt. ook kan doorschuiven naar mijn kop thee.
Ik zal dan ook niet meer elke dag hier opschrijven wat ik heb gegeten, alleen als ik iets nieuws heb uitgeprobeerd dat vermeldenswaardig is.

Vandaag is dat de kokosfudge. De chocolade-fudge was op, tijd voor wat experimenteren, deze keer met citroensap en honing. NB honing past niet bij de officiële THM-methode. Je kunt er ook voor kiezen om stevia, xylitol of erythritol te gebruiken. Je kunt dan meer eten per maaltijd, want er zijn dan geen koolhydraten om mee rekening te houden, behalve dan die in de kokos zitten.

NB in het algemeen wordt gewaarschuwd voor al te vaste eetpatronen. Het kan heel goed zijn dat ik door aan het vaste ritme van S-ontbijt, E-lunch, E-snack en S-diner vast te houden op een gegeven moment niet meer verder afval (plateau). Ik ben dus gewaarschuwd, maar omdat dit mij het beste bevalt en ik nog niet op een plateau ben, ga ik gewoon zo door. Ik varieer trouwens wel met soorten fruit, groente, ontbijt en eiwitsoorten. 

Citroen-kokosfudge met honing (S)

  • doe 1 cup kokos in de keukenmachine of blender, laat een hele tijd draaien tot de kokos duidelijk van structuur is veranderd. Voeg toe:
  • 2 el kokosolie
  • 1/2 el citroensap (je kunt uiteraard ook citroenessence gebruiken) en
  • 1 el honing (of meer naar smaak)
  • Meng alles nog even goed door elkaar en doe dan alles over in flexibele vormen, bijv. siliconen. Zet in de koelkast om op te stijven.
Natuurlijk kun je de hoeveelheden aanpassen naar eigen wens! 
Heerlijk als dessert na een S-maaltijd, bijv. bij de Griekse yoghurt. Of bij de koffie.

Geen opmerkingen: