vrijdag 19 december 2014

Harde feiten - na 1 week

Vandaag precies 1 week geleden startte ik met het scheiden van koolhydraten en vetten. Natuurlijk nog véél te vroeg om conclusies te trekken, maar gedurende de week realiseerde ik mij dat ik eigenlijk niet heel veel anders eet dan daarvoor qua dagelijkse hoeveelheid. Ik verdeel het alleen over meer maaltijden en sta mezelf ook enige zoetigheid toe, soms nog gezoet met stevia omdat ik het jammer vind om het hele flesje weg te gooien, soms ook met meer natuurlijke suikers zoals honing of palmsuiker (hoewel gewoon goedkope honing en over palmsuiker heb ik inmiddels ook weer minder positieve dingen gelezen - maar omdat ik het bij een heel kleine hoeveelheid per dag houd, en verder helemaal geen suikers, keur ik dit voor mezelf goed).

Het lijkt er echt op dat het scheiden van vetten en koolhydraten gewichtsverlies in de hand werkt. Dat zou nooit wetenschappelijk bewezen zijn, maar als je toch voorheen ongeveer hetzelfde at, alleen verdeeld over twee of drie maaltijden, daarbij langzaam weer aankwam, en nu?

2,2 kilo afgevallen - BMI is gezakt van 28.7 naar 28.0

1 opmerking:

hetiszoalshetis zei

Zo...wauw zeg!! Dat is heel wat!