zaterdag 27 december 2014

Iets over de recepten uit het THM-boek

Inmiddels ben ik redelijk diep in het hele THM-gebeuren gedoken, zowel het boek als op internet, en ben achter een aantal dingen gekomen.

Wat de recepten betreft, zie ik vaak dat blogsters een recept uit het boek als basis nemen, en er dan net zo lang mee experimenteren tot ze het echt lekker vinden. Dat betekent waarschijnlijk dat het recept uit het boek niet zo heel lekker was. Alle reden dus om je eigen gezonde verstand en kookervaring bij de hand te houden!

Toch publiceer ik een lijst van alle recepten uit het boek, plus de daarbij gebruikte ingrediënten, als aparte pagina op dit blog. Dat is handig (voor mezelf) als ik bijvoorbeeld toch een bepaald ingrediënt in huis heb, en wil weten waar je dat voor kunt gebruiken. Op internet is het dan veel makkelijker zoeken dan in het boek! Ook is de receptenindex uit het boek niet logisch. Bijvoorbeeld als je het recept voor jam (jelly) wilt zoeken, moet je kijken bij de S van Slim Belly Jelly. Dat schiet niet op. (Dit boek is ook als e-boek te koop, daarin kun je veel  makkelijker iets opzoeken.)

Heel veel recepten zou ik niet snel maken. Bijvoorbeeld een recept met zeven eiwitten. Of met dure low-carb producten. Of andere moeilijk verkrijgbare ingrediënten. Maar  ik zeg  niet  nooit. Alles is een kwestie van afwegen en waar je jezelf maar aan went.

Gelukkig zijn de mogelijkheden voor lekkere recepten  niet beperkt tot het boek. Lang leve internet!  Voor S-maaltijden zijn er sowieso duizenden recepten te vinden. Ook voor low-carb koek en gebak, waarin suikervervangers worden gebruikt. Met foto's die je doen watertanden (het THM-boek heeft geen foto's bij de recepten). Er zijn ook veel Engelstalige blogs die over THM-recepten schrijven, die kun je via een zoekmachine uiteraard makkelijk vinden.

Op dit blog zal ik regelmatig recepten plaatsen, hetzij uit het boek, hetzij van internet, hetzij uit andere bronnen (ik heb ook nog een hele rij Montignac-kookboeken, daarvan kan ik het grootste deel gewoon gebruiken!). Hierbij ga ik het liefst uit van een natuurlijke, volwaardige voeding, meer in de stijl van Weston Price (ken je die niet? heel interessant om daar eens wat over op te zoeken!), maar van tijd tot tijd zal ik ook van dit zelfgekozen pad afwijken en bijv. gebruik maken van stevia en eiwitpoeder (dat laatste hebben wij toevallig in huis vanwege een sportende zoon).

Dus. Zijn er nog vragen?

1 opmerking:

hetiszoalshetis zei

Geen vragen momenteel, ik wacht op je recepten ;-)