zaterdag 20 december 2014

Kaneelmuffin (S)

Dit recept staat in het THM boek als variant op de chocolademuffin. Persoonlijk houd ik van zoet, daarom ben ik geneigd om voor dit soort dingen te kiezen en niet voor een (amandel)broodje met kaas en salami. Wat ik dan wel doe, is proberen om het zonder zoetmiddel te eten. Zo vind ik havermoutpap zonder suiker echt lekker.
Deze kaneelmuffin heb ik ook helemaal zonder zoetmiddel gemaakt. Ik geef toe dat de smaak een beetje saai was. Gelukkig kan iedereen hier geheel naar eigen voorkeur iets zoets aan toevoegen (stevia, xylitol, erythritol zijn de zoetmiddelen die THM gebruikt, je kunt natuurlijk gewoon een zoetmiddel met koolhydraten uitproberen - de weegschaal en je eigen welbevinden spreken de uiteindelijke waarheid)
Deze  muffin is een vullende maaltijd, super geschikt als ontbijt, met evt. een topping van roomkaas of Griekse yoghurt met citroen, eventueel gezoet. Natuurlijk kun je hem op een ander moment van de dag ook eten, bijv. als middagsnack.

Kaneelmuffin (S)

  • Breek een ei boven een mok. Voeg toe:
  • 1-2 tl kaneel
  • 2 el blond lijnzaadmeel
  • 1 el + 1 tl amandelmeel
  • 1 el water
  • 1/2 tl bakpoeder
  • 1 el kokosolie
  • zoetmiddel naar smaak en voorkeur
  • Roer alles goed door elkaar en verhit 1 min. in de magnetron op vol vermogen (10-15 min. in de oven op 175 graden kan ook)
  • Lekker met een topping van roomkaas of Griekse yoghurt met wat citroensap en evt. gezoet

1 opmerking:

hetiszoalshetis zei

Lekker hoor, ik ben ook meer van het zoet dus dit soort recepten zijn altijd fijn dan ;-)