zondag 11 januari 2015

Browniebeslag ontbijt

Dit recept vond ik op internet, en is bedoeld voor mensen die altijd de neiging hebben gehad om rauw browniebeslag te eten. Dit lijkt inderdaad op rauw beslag. Ik herinner mij dat ik als kind zó graag de beslagkom met cakebeslag uitlikte, dat ik me heilig voornam om later, als ik mijn eigen huishouden had, altijd dubbel cakebeslag te maken, zodat ik de helft rauw kon opeten. Dit voornemen heb ik nooit uitgevoerd. Gelukkig maar, rauw beslag lijkt me niet het meest gezonde. Maar bij dit ontbijt kan het best!

Browniebeslag havermout


  • Begin de avond van tevoren. Doe 120 ml melk (halfvol) in een grote mok.
  • Voeg 60 ml yoghurt (mager) toe,
  • 1 el cacao,
  • een snufje zout en
  • 50 g (1/2 cup) havervlokken
  • voeg zoetstof naar keuze toe. Ik gebruik 4 druppels stevia.
  • Voeg eventueel een schep eiwitpoeder toe (heb ik niet gedaan)
  • Roer alles goed door elkaar, laat een nacht in de koelkast staan. Zo worden de havervlokken zacht (en het fytinezuur wordt door het weken in de yoghurt afgebroken).
Het oorspronkelijke recept vind je hier

1 opmerking:

hetiszoalshetis zei

Dat browniebeslag heb ik al klaargemaakt net. Lekker ontbijt lijkt me dit!
Officieel ben ik nog niet begonnen met THM hoor maar ben al wel aan het opletten met alles.