woensdag 7 januari 2015

Harde feiten - vier dagen na de schrik

Gelukkig bleek mijn toegenomen gewicht vooral in mijn darmen te huizen. Gisteren zat ik ineens (na 4 dagen) 1,5 kilo onder dat gewicht. Gelukkig maar!

Ik vind het nog steeds heel vreemd dat als ik veel, en best wel vet, eet, ik sneller afval dan als ik alles zo mager mogelijk houd. Op internet heb ik gezocht naar de Methode Montignac (scheiden tussen koolhydraten en vetten, dat doe ik bij THM ook), en dan vooral waaróm het werkt. Maar ik vond alleen een artikeltje waarin hij zelf ook toegeeft dat hij het niet weet, maar dat niet belangrijk vindt: "Waarom moet je weten hoe iets werkt? Als je maar weet dát het werkt". Voedingskundigen zeiden toen dat het gewichtsverlies van mensen die zich aan die methode hielden, gewoon te danken was aan een lagere calorieëninname, maar ik kan dat eenvoudigweg niet geloven.

We gaan maar gewoon op dezelfde - lekkere - voet verder, hopelijk blijft het zo goed gaan!


1 opmerking:

hetiszoalshetis zei

Fijn hoor dat het goed loopt!