donderdag 22 januari 2015

Harde feiten

Nadat ik met THM een prima start heb gemaakt, ging het na een tijdje steeds langzamer met afvallen. De laatste paar dagen ging mijn gewicht zelfs weer omhoog, nou moe, dan doe je zó je best!

Nu ben ik wat aan het uitproberen:
Ten eerste eet ik een poos super weinig koolhydraten. De Fuel Cycle van THM begint ook met drie dagen alleen maar S-maaltijden, ik zie wel hoe ik het verder doe, maar in elk geval die drie dagen.
Ten tweede eet ik vaker. Als je alleen maar S-maaltijden neemt, hoef je ook geen drie uur te wachten natuurlijk, maar het kan nog een voordeel hebben om vaker te eten: je stofwisseling krijgt zo vaker een zetje.
Ten derde ben ik begonnen - met frisse tegenzin - om spieroefeningen te doen. Jump squats, jump lunches, tegen de muur 'zitten' en planking. Duurt niet lang, levert wel spierpijn op! Dat schijnt nou net goed te zijn. In elk geval kweek je zo spierweefsel, en dat spierweefsel gebruikt veel meer energie dan het vetweefsel in je lichaam. Je kunt dus maar het beste zo gespierd mogelijk zijn.

Gisteren begon ik daarmee, vanmorgen ging voor het eerste de weegschaal weer naar beneden. Nog te vroeg om er echt wat van te zeggen natuurlijk, maar ik heb goede hoop dat dit gaat werken!

Geen opmerkingen: