zondag 11 januari 2015

Pindachocokokosfudge - snack (S)

Deze snack kun je natuurlijk ook als dessert na een S-maaltijd  nemen. Bovendien is het niet verplicht om een hele portie te nemen, het is best machtig.

Het originele recept (plus foto) vind je hier. Bij mij zag het er trouwens wel anders uit, niet zo'n nattig laagje bovenop.

NB Al die chocola van kokosolie met cacao, daar moet je wel van houden. Veel mensen zijn er lyrisch over, mij is het na een poosje enorm tegen gaan staan. Omdat hier pindakaas door zit, wilde ik het wel weer proberen. En inderdaad, het bevalt me beter, maar het zal niet snel een favoriet van me worden! Het is meer een leukere manier om die gezonde kokosolie binnen te krijgen...

Pindachocokokosfudge (4 porties)

  • Smelt 4 eetlepels kokosolie in een pannetje
  • voeg 2 el pindakaas (zonder suiker natuurlijk) toe
  • en 2 el cacao
  • plus zoetmiddel naar keus. Ik had palmsuiker, je kunt tot 1 eetlepel per portie toevoegen en dan blijft het nog binnen de grenzen van de S-maaltijd qua koolhydraten. Palmsuiker goed doorroeren, het bleef bij mij een beetje korrelig.
  • Als alles goed gemengd is, verdelen over vier (of meer) vormpjes. Ik had siliconen cupcakevormpjes, daar haal je ze later ook makkelijk weer uit.
  • Laat in de koelkast opstijven. Dat duurt wel even!

Geen opmerkingen: