donderdag 19 februari 2015

Dag 14

Vandaag is dag 14 van het vastendieet en ik raak er steeds meer enthousiast over. Het meest ongemakkelijke is dat ik het heel koud krijg op de vastendagen, dat is een bekend verschijnsel volgens een van de fora. Maar als je dan de volgende dag op de weegschaal staat en je bent maar liefst weer 4 ons afgevallen, dan heb je dat er echt wel voor over!

Waar ik meer op moet gaan letten, is mijn vochtinname. Water blijven drinken dus! En mijn sportieve uitspattingen beperken zich steeds meer, ik weet eerlijk gezegd niet of ik daar echt wat mee ga doen. In elk geval wil ik een paar korte spieroefeningen doen (planken, jumping squats), dat hoeft maar een paar minuten te kosten, en hoewel het voor het afvallen misschien niet eens zo nodig is, hebben sterkere spieren natuurlijk nog meer voordelen.

Voor de stoelgang slik ik inmiddels tabletten magnesiumoxide. Dat wordt door het lichaam niet opgenomen, waardoor het in de darmen terechtkomt en daar vocht aantrekt, waardoor je makkelijker naar de wc kunt. Sommige mensen zijn hier gevoeliger voor dan anderen, ik hoor kennelijk bij de anderen, want al neem ik anderhalf keer de aanbevolen dosering, nog steeds heb ik er moeite mee. Ik zou nog meer tabletten kunnen nemen, maar dan gaat mijn portemonnee weer pijn doen...

Vanmorgen woog ik 83.8 kilo, dus weer onder een kilolijn gedoken, hoera! BMI is nu 26.4, dat schuift ook elke keer een stukje op. Onder de 25 is een gezond gewicht, dus als je nagaat dat ik van 31.6 kom, ben ik daar al bijna. Mijn eerste doel is een gezond BMI krijgen, mijn tweede doel het gewicht bereiken dat voor mij persoonlijk het meest optimale is. Dat schijnt 68 kilo te zijn. Nou, dan ben ik nu officieel over de helft.

Geen opmerkingen: