woensdag 18 februari 2015

Een artikel over het vastendieet

Voor mensen die het interessant vinden: hieronder een link naar een online artikel over vastendiëten. Het boek van Michael Mosley is inmiddels beroemd geworden, daarmee vasten mensen 2 dagen per week, en eten ze 5 dagen per week normaal. Ik zie dat er veel mensen zijn die op die manier echt veel gewicht zijn kwijtgeraakt, en het voordeel is natuurlijk dat je maar 2 dagen per week hoeft te vasten, en die dagen kun je naar eigen wens indelen.

In het genoemde artikel wordt verteld dat Mosley het dieet heeft afgekeken van een wetenschapster, Krista Varady, die op zich ook wel een boek wilde schrijven, maar nog niet zo snel omdat ze eerst haar onderzoeken deugdelijk wilde afronden. Ze zegt ook dat het gezonder is om het vasten echt om de dag te doen, best interessant.

Wil je het lezen, klik dan hier: Will the REAL fast diet please stand up?

Haar boek, dat inmiddels ook is uitgekomen, lijkt me interessant, maar ik heb het niet besteld. Ook niet het boek van Mosley trouwens. Wel heb ik vandaag het JUDDD-boek besteld, en dan de herziene versie daarvan. Omdat het dieet me op het lijf geschreven lijkt te zijn, vind ik het interessant om er toch wat meer over te lezen.

Ik ben erg benieuwd! De levertijd is 5 tot 10 werkdagen, dat duurt dus nog even. Maar daarna zal ik hier - net als van het THM-boek - samenvattingen van de hoofdstukken plaatsen.

Geen opmerkingen: