donderdag 26 februari 2015

Hard-core afvallen?

Ik ben heel blij dat ik het boek van dr. Johnson heb gekocht. Er staat zoveel meer informatie in dan ik op websites kan vinden. Er staat ook in dat de beste resultaten worden verkregen door de ene dag helemaal niets te eten, en de andere dag gewoon te eten (zonder calorieën te tellen). Met zo min mogelijk stress.

Dr. Johnson schrijft echter dat het niemand zal lukken om helemaal niets te eten op vasten-dagen. Daarom beveelt hij een maximale voedingsinname van 500 calorieën aan voor die dagen. Nu ik nog lang niet op gewicht ben, heb ik besloten dat ik voorlopig toch ga proberen om het op nul calorieën te houden. Ik vind dat namelijk best makkelijk.
Op de dagen dat ik wel eet, tel ik trouwens wel de calorieën, niet omdat ik me zonodig moet beperken, maar meer omdat ik anders geneigd ben te weinig te eten, en dat is nou juist wel funest voor het dieet.

Afgelopen dinsdag heb ik voor het eerst een hele dag nul calorieën genomen, en dat viel me voor de volle 100% mee. Je hoeft helemaal niet na te denken over wat je eet (wel over je drinken, want je moet toch wel zorgen dat je minstens 2,5 liter vocht binnenkrijgt), en ik had gewoon geen hongergevoel. Het enige nadeel is dat ik het behoorlijk koud krijg ergens in de avond. Als dat een te groot nadeel dreigt te worden, zal ik toegeven dat ik het niet kan. Tot dan ga ik voor de hard-core versie. In het boek staat duidelijk beschreven dat dit ongelooflijk gezond is, dus ik maak mij geen zorgen over mijn gezondheid!

Mijn gewichtsverlies tot zover (20 dagen) is 4 kilo trouwens.

Geen opmerkingen: