donderdag 12 februari 2015

Hoe werkt JUDDD?

Na bijna een week om de dag vasten, de andere dag voluit eten word ik toch wel heel nieuwsgierig naar de wetenschap achter dit dieet. Op de website van het dieet zelf vind ik wat informatie over het SIRT1-gen, maar hoe dit te maken heeft met gewichtsverlies is mij nog niet duidelijk.

Een Facebook-vriendin stuurde mij een link naar een online artikel, waarin de werking van dit gen duidelijk wordt gemaakt. In dit artikel wordt uitgebreider uitgelegd hoe dit gen werkt, en dat het geactiveerd wordt door een beperking in het aantal calorieën. Het grappige is dat gewichtsverlies niet het doel is, maar het middel om een langer leven te krijgen.

Het artikel is (uiteraard) in het Engels, toch raad ik het aan voor wie meer wil weten. Het is ook gewoon leuk om te constateren met hoeveel zorg de wetenschappers het gen bij gistcellen en fruitvliegjes hebben geactiveerd om er maar voor te zorgen dat ze langer konden leven.
Als dit artikel helemaal klopt, en ik houd me aan dit dieet, dan heb ik bijna de garantie dat ik gezonder ben dan de meeste van mijn medemensen, en bovendien een stuk langer leef. Nou, dat vind ik het proberen wel waard!

Geen opmerkingen: