dinsdag 10 februari 2015

JUDDD - de eerste vier dagen

Ik kan niet wachten tot de hele week voorbij is, ik wil alvast een update geven. Het dieet bevalt me buitengewoon goed. Ik was van plan om het te combineren met de regels van THM, maar dat valt niet zo makkelijk te plannen. Ik moet elke 'up day' bijna 2000 calorieën naar binnen werken, dat is erg lastig als je koolhydraten en vetten gescheiden wilt eten.

Voor de eerste 'down day' had ik bedacht dat ik pas zou gaan eten als ik echt trek kreeg, maar gek genoeg bleef de trek uit. Vandaag heb ik alweer mijn derde 'down day' - inmiddels omgedoopt tot nietes-dag omdat ik het welles-nietes-dieet veel leuker vind klinken dan up days en down days (klinkt depri he?), en alweer heb ik de hele dag geen trek. Dat geeft mij de ruimte om een avondmaaltijd van 384 calorieën te eten. Dat klinkt weinig, maar het is echt wel genoeg, zeker om voor de gezelligheid aan tafel bij de anderen te zitten en ook wat te eten.

Ik vond het heel eng om op de welles-dagen zo veel te eten. Dat was ik totaal niet gewend! Daar kom je toch hartstikke van aan? Toch had ik begrepen dat je je aan dat aantal calorieën moet houden, omdat het dieet anders niet werkt. Dan gaat je lichaam toch  nog in de spaarstand, en daar had ik mijn buik wel vol van.

Wat ik precies heb gegeten, staat op mijn facebookpagina, daar houd ik het voorlopig helemaal bij. Hier vooral de feiten:

Waarschijnlijk omdat ik al ruim een half jaar echt gezond eet, hoefde mijn lichaam zich niet bijzonder aan te passen aan het nieuwe ritme. Tenminste niet wat vermoeidheid, hongergevoel en zo betreft. Voor de rest past het zich enorm aan: mijn gewicht is deze dagen als een speer gekelderd:

Startgewicht: 87.2 kilo (ja, na gisteren nog 2 ons aangekomen)
Na nietes-dag: 86.4 kilo
Na welles-dag: 86.4 kilo (kijk, vorige week kwam ik nog aan van een dagje flink eten, en dan kreeg ik niet eens dit aantal calorieën binnen)
Na nietes-dag: 85.7 kilo
Na welles-dag: 85.4 kilo.

Ik kan het bijna niet geloven. Het is niet erg waarschijnlijk dat het allemaal vocht is, omdat ik al op dieet was, en in december zo'n 3 kilo was verloren. Natuurlijk zat ik op een plateau wat door verschillende oorzaken kan komen, maar toch... Wel kwamen mijn darmen weer wat beter op gang, dat heb ik altijd bij een nieuwe manier van eten. Hopelijk stopt het deze keer niet weer na een aantal dagen en krijg ik dan niet weer problemen...!

De tijd zal het leren hoe het verder gaat. In elk geval heb ik nu een lager gewicht dan ik in jaren heb gehad, dat voelt al reuze fijn!!

3 opmerkingen:

hetis zoalshetis zei

Yeah!! Super! Zou dit het dan zijn voor jou?

Karien zei

Ik hoop het! Nu twee kilo op dag 6. De snelheid zwakt wat af, maar dat lijkt me alleen maar gezond. Meer dan twee kilo per week afvallen, dat houdt je huid niet bij!

hetis zoalshetis zei

Inderdaad, meestal wordt aangeraden niet meer dan 1 kilo per week dus je zit voorlopig uitstekend :-)

En ik merk het aan mijn huid, ik heb heel wat gejojoot...en als ik nu afval heb ik gigaveel vel over, geen gezicht eigenlijk maar ja, het is het een of het ander.