vrijdag 13 februari 2015

JUDDD/welles-nietes dieet - na 1 week

Vandaag is het dag 8, dus heb ik er al een week op zitten. Deze eerste week bleef ik van de ene verbazing in de andere vallen. Met mijn huidige gewicht en activiteitenniveau zou ik 2175 calorieën moeten eten om op gewicht te blijven, nou ik had er een hard hoofd in om zoveel naar binnen te werken op mijn up-dagen (inmiddels omgedoopt tot welles-dagen), ik had toch al zo vaak ervaren dat ik daarvan kilo's aankwam! MAAR ik had gelezen dat het alleen werkt als je het volgens de regels doet, dus met de moed der wanhoop - en stiekem enorm genietend - maakte ik van alles en nog wat voor mezelf en af en toe ook voor wat gezinsleden. Met de richtlijnen van THM hield ik even geen rekening, want als je zoveel moet eten en ook nog koolhydraten van de vetten moet scheiden, is dat wel een behoorlijke opgave. Wel probeerde ik het aantal koolhydraten binnen bepaalde grenzen te houden, kijk, had ik toch nog iets geleerd.

De nietes-dagen zijn gewoon saai. Je kunt gewoon de hele dag doorgaan zonder één keer iets in je mond te stoppen, behalve dan water en thee (koffie vind ik niet lekker). 's Avonds neem ik dan een maaltijd tegelijk met de anderen, waarbij ik onder mijn grens blijf (bij dit gewicht 435 calorieën).

En wat is het resultaat na 7 dagen op en af, up en down, welles en nietes? 2,2 kilo!

Wil je weten wat ik precies elke dag heb gegeten? Kijk dan op mijn Facebook pagina.

4 opmerkingen:

hetis zoalshetis zei

Super!! Het werkt dus. :-)

Ik heb even gelezen op die site van JUDD maar hoe doe je dat dan als je b.v. 5 kilo kwijt bent? Moet je dan je nieuwe gewicht intikken om te weten hoeveel je mag?

Karien zei

Ja! Inderdaad, het verandert steeds. Ik heb in mijn eetdagboek alvast een lijstje gemaakt met de hoeveelheden calorieën die ik mag eten bij elke 2 kilo minder. Het verspringt dan steeds een klein beetje.
Ook vind ik het lastig om te weten hoeveel ik eigenlijk sport. Wat is sporten? Een half uurtje zumba of een hele avond basketball? Ik doe 20 minuten steppen (op en af, met gewichten in mijn handen), en wat krachtspieroefeningen en ik heb maar ingevuld 1-3 x per week. Ach, zo lang het goed blijft gaan, zit ik wel goed toch?

hetis zoalshetis zei

Oké, ik vroeg me al af hoe dat dan ging. Dit trekt mij meer dan de THM moet ik zeggen omdat je met dit gewoon de dingen kan eten die je normaal ook eet.Je hoeft niet op de KH te letten persé.

Als jij dat elke dag doet Karien dan is het meer hoor!
Matige beweging valt huishouden,wandelen, fietsen enzo onder.Dus als jij meer doet mag je nog meer eten volgens mij.

Karien zei

Ik vind het lastig om te berekenen. Maar zo lang ik blijf afvallen vind ik het best. En 2175 calorieën is toch ook wel heel veel! Ik eet me te pletter, maar ik geniet er dubbel en dwars van!