woensdag 4 februari 2015

Niet veel vooruitgang

Toen ik begon met Trim Healthy Mama, was ik vol verwachting. Ik had immers op facebook allemaal succesverhalen gezien, van mensen die tientallen kilo's in recordtijd waren verloren. Inmiddels weet ik dat er gewoon ook een hele groep mensen is bij wie het niet zo snel gaat. En ook dat ik daar zelf ook toe behoor! De eerste tien kilo gingen er bij mij snel af, daarom was ik er niet op bedacht dat het ook gewoon kon stoppen. Nu zit ik al een hele tijd rond hetzelfde gewicht, tussen de 13 en 14 kilo vanaf mijn startgewicht.

Op facebook lees ik ook tips van afvallers, om je stofwisseling af en toe flink te laten 'schrikken' door een keer heerlijk uit de band te springen. Dat schijnt te helpen. Nou, daar heb ik helemaal geen zin in. Ik ben net zo blij dat ik weet dat ik suikers, wit meel en slechte vetten moet mijden, omdat ik anders direct weer last krijg van een gevoelige blaas. Alleen daarom al wil ik niet uit de band springen.
Natuurlijk kun je ook op een andere manier uit de band springen, door het aantal calorieën te regisseren. Bijv. een paar dagen 1500, dan een dag 2100. Ik weet niet of dat echt helpt, en bovendien vraagt dat een hoop rekenwerk. Vind ik op zich niet erg, maar toch, als het niet hoeft...

Dus modder ik maar een poosje door. Ik probeer het wel met twee S-dagen afgewisseld met twee E-dagen. Waarbij de S-dagen waarschijnlijk toch zwaarder in calorieën zijn dan de E-dagen. Zo krijg je vanzelf een beetje het 'schrikeffect' voor het lichaam, tenminste dat zou kunnen.

Wat wel fijn is, is de centimeterband er af en toe bijpakken. Het gaat niet snel, maar het gaat wel, is dan de conclusie.

1 opmerking:

hetis zoalshetis zei

Tja, zo gaat het soms.
Jammer dat het nu stil staat, wie weet komt het nog en anders maar niet.
Als je je maar goed voelt verder.

Inmiddels ben ik weer van fb verdwenen trouwens, ik doe er momenteel niks mee met dat THM. En ik weet ook niet zeker of dat nog wel gaat gebeuren.