donderdag 5 februari 2015

Starten met JUDDD - in combinatie met THM dan toch wel

Ik ga hier niet in het Nederlands herhalen wat ik allemaal in het Engels heb gelezen. Op de officiële website van het JUDDD-dieet  kun je zelf de achterliggende informatie lezen. Via deze link kom je op de startbladzijde van het dieet zelf, waar je je gegevens kunt invullen om te kijken hoeveel calorieën je moet eten op je Up-dagen, en hoeveel calorieën maximaal op je Down-dagen (minder mag ook).

Ik weeg vandaag 87 kilo, en ik doe bijna geen oefeningen, dus moet ik om de andere dag 1921 calorieën eten. Lijkt me lastig, als je liefst gezond eet! Op de dagen daartussen eet ik maximaal 384 calorieën, maar de eerste weken mag dat ook 500 zijn.

De enige richtlijnen die er verder bij staan zijn:

  • drink voldoende (water)
  • train je spieren op de up-dagen
  • weeg 1 x per week


Op mijn facebook-pagina zal ik regelmatig bijhouden hoe het gaat - hier zal ik elke week een update plaatsen. Ik ben erg benieuwd!

Het boek van Dr. Johnson zal ik overigens niet kopen. Ik heb gelezen dat hij puur op de calorieën gaat, dat betekent dat je op je up-dagen gewoon mag eten wat je wilt, maakt niet uit of het gezond is of niet, als het maar niet te veel of te weinig is. Natuurlijk geeft hij ook gezondheidsadviezen, maar die zijn - volgens velen - allang weer achterhaald (hij heeft bijv. nog de ouderwetse opvatting over cholesterol).

Geen opmerkingen: