zaterdag 25 april 2015

Mijlpaal

Vandaag bereikte ik een mijlpaal met afvallen: in totaal ben ik nu 20 kilo kwijt. De weegschaal gaf precies 80.0 kilo aan. Wat is dat motiverend!

Ik ben eens nagegaan hoe lang ik hier nu eigenlijk over heb gedaan. Iets meer dan 7 kilo zijn dankzij het vastendieet verdampt, en daar heb ik 2,5 maand over gedaan. Helemaal niet zo gek dus eigenlijk, hoewel er altijd dat stemmetje in het achterhoofd blijft zeggen dat het ook sneller had gekund. Ach, sneller is niet eens zo gezond.

Wat voor mij het allerbeste blijkt te werken, is gewoon alle calorieën tellen en me daaraan houden. Van uitzonderingen maken  komt niets goeds. Heb ik de ene keer gewoon pech als ik niets kan eten op een feestje, de volgende keer kan het gewoon wel, dat is de charme van het om de dag diëten.

Op naar de volgende mijlpaal, die staat wat mij betreft bij 75 kilo.

Meestal houd ik me redelijk aan mijn regels voor gezonde voeding, soms spring ik uit de band. Gisteren bijvoorbeeld ontdekte ik een nieuwe smaak Ritter sport: amandel/honing/zout. Ik heb gewoon de hele reep opgegeten, wat me uren lang een vol gevoel gaf, keurig opgeschreven in mijn schrift, en vandaag woog ik 2 ons minder dan gisteren. Leuk he?

1 opmerking:

hetis zoalshetis zei

Fijn hoor dat het je zo goed gaat, gefeliciteerd!