maandag 27 april 2015

Professor Valter Longo

Inmiddels ben ik begonnen in het boek van Michael Mosley: The Fast Diet. Elke keer een stukje en super interessant om te lezen. In het begin verwijst hij naar een gerontoloog die het vasten bestudeert: Valter Longo. Hij werkt bij een instituut dat het proces van ouder worden bestudeert en heeft opvallende resultaten bereikt.

Nieuwsgierig geworden naar deze man, die in het boek van Mosley wordt beschreven als iemand die overtuigd is van de gezondheidsvoordelen van vasten, "beter dan het krachtigste medicijn", zocht ik naar een link. Die was er: Link naar een interview met Valter Longo. Het is bijna ongelooflijk dat puur het feit dat je niet eet (periodiek dan!) zó gezond is voor je lichaam! Gezonde cellen worden er krachtiger door, en zieke cellen sterven erdoor af.

Ik vind dit buitengewoon interessant. Het maakt dat ik alvast plannen maak voor wanneer ik op gewicht ben, om gewoon door te gaan met een of andere vorm van periodiek vasten. Want wie wil er nou niet zo gezond mogelijk zijn?

Geen opmerkingen: