donderdag 16 april 2015

Samenvatting The Alternate Day Diet van dr. Johnson - hoofdstuk 9

Hoofdstuk 9 gaat erover hoe je dit dieet de rest van je leven behoort te volgen. Na twee weken hoef je niet zo ontzettend streng meer te zijn op de hoeveelheid calorieën op de nietes-dagen, en kun je bijv. 30% eten. Natuurlijk geldt wel: hoe minder hoe beter, vooral als je gewicht wilt verliezen.

Dr. Johnson zegt dat je moet rekenen op een pond gewichtsverlies per week. Val je langzamer af, of juist sneller, dan wordt het tijd om de calorieën te gaan tellen en te kijken of daar wellicht iets kan worden bijgeschaafd.

Voor de nietes-dagen wordt advies gegeven hoe je daar zo goed mogelijk mee om blijft gaan: bijv. door alles wat je eet verplicht op te schrijven, zodat je het dieet niet saboteert. Een aardig advies is ook om een magere bron van eiwitten te eten; daardoor voel je je langer vol.
Een leuke tip is ook om (extra) te sporten op de nietes-dag, bijv. 20 minuten te joggen, zodat je zo'n 100 calorieën extra kunt eten.

3 opmerkingen:

hetis zoalshetis zei

Eet jij nu nog steeds niets op de NIETEs dagen of toch wel weer tot 500 cal.?

Karien zei

Het lukt me gewoon niet om niets te eten, ik probeer het alleen als het afvallen op een of andere manier stokt. Maar eerlijk gezegd is het de laatste keer ook bij proberen gebleven. En nu gaat het zo goed, dat ik dit probeer vast te houden: vanaf halverwege de middag begin ik met een koffieshake (van melk met oploskoffie) en daarna een vrij vroege avondmaaltijd. Ik zit meestal niet bij de anderen aan tafel, behalve als mijn hulp gewenst is.

hetis zoalshetis zei

Dank voor je antwoordt. Ik zou dat ook niet kunnen moet ik zeggen, om helemaal niks te eten.