zaterdag 20 juni 2015

A Calorie Counter en A Workout Routine

Het internet staat vol. Vol met zin en onzin. Aan ons de schone taak om zin van onzin te scheiden. Op afvalgebied valt dat nog niet mee. Veel beweringen lijken gestaafd te worden door je eigen ervaringen. Bijvoorbeeld dat als je te weinig eet, dat je dan juist niet afvalt. Ik dacht een paar maanden geleden toch echt dat het zo was, ik had het zelf ervaren. Kom er dan maar eens om dat het toch anders ligt.

"A Calorie Counter" en "A Workout Routine" zijn twee websites waar ontzettend veel informatie te vinden is op het gebied van afvallen - en over workouts natuurlijk, waarvan ik op dit moment heel erg geneigd ben te geloven dat ze "de waarheid" verkondigen over afvallen. Beide sites worden bijgehouden door dezelfde persoon, geen professionele voedingskundige of sportinstructeur, maar meer iemand die z'n ogen, oren en hersens goed gebruikt.
Natuurlijk blijft het altijd nodig om alles voor jezelf te testen. Omdat ik nog steeds overtuigd ben van de grote voordelen van periodiek vasten, houd ik dat voor mezelf met stip op nummer één, terwijl de schrijver van deze sites juist waarschuwt tegen vasten. Het blijft dus nog steeds schiften en scheiden.
Zelf ben ik minder geïnteresseerd in de informatie over workouts, maar wel in alles wat ik te weten kan komen over afvallen. De site zelf is daarom voor mijzelf wat onoverzichtelijk, daarom zal ik hieronder een lijstje met linkjes geven naar de onderdelen van de site die mij aanspreken:


Geen opmerkingen: