woensdag 24 juni 2015

Nieuw regime

Gestimuleerd door de sites die ik heb gevonden (zie vorige logje) heb ik een superstrak regime voor mezelf opgesteld om door te schieten onder het laagste gewicht dat ik had, en dat inmiddels alweer 7 weken geleden is (dat was 79.2 kilo). Veel te lang om nog te motiveren, dus een drastische maatregel vond ik op zijn plaats. Een van de dingen die ik op genoemde sites heb gelezen, is dat het onzin is om te denken dat je lichaam zich zodanig aan de lage aantallen calorieën aanpast, dat je niet meer afvalt. Ik lees nog steeds veel in de afval-facebookgroep dat als je te weinig eet, je juist niet afvalt, en ik heb het zelfs ook nog een tijdje geroepen omdat ik dacht dat dit bij mij het geval was, maar het klopt gewoon niet. Tenminste, dat denk ik nu.

Mijn regime van de laatste week was als volgt:
3 dagen vasten (500 calorieën per dag)
3 dagen wat meer eten (1000 calorieën per dag) (deze dagen wisselde ik af)
1 dag 2000 calorieën (op een willekeurige dag die zich leent voor iets extra's)
Totaal 6500 in de week.

Met dit regime ben ik mijn aangekomen vocht van mijn laatste weekendje weg kwijtgeraakt plus nog wat extra, en vandaag weeg ik 79 kilo. Eindelijk officieel 21 kilo afgevallen, en dat voelt goed.

En nu ga ik mijn 1000-calorieën-dagen langzaam aan ophogen tot ik op een houdbaar niveau zit. Eerst maar eens een vastendag.

Geen opmerkingen: