vrijdag 3 juli 2015

Geen water, geen brood

Tot mijn stomme verbazing blijkt er een vorm van vasten te bestaan die ongelooflijk goed voor je is - maar die je op de juiste manier moet uitvoeren om geen nadelige bijwerkingen te krijgen: vasten zonder eten en ook zonder water, in het Engels dry fasting genoemd.

Het idee erachter is naar ik begrijp dat zieke cellen in ons lichaam water nodig hebben om te kunnen blijven bestaan, en dat als je je lichaam geen water geeft, deze zieke cellen afsterven. Ik wil dit heel graag verder onderzoeken, en maak daarbij gebruik van de volgende sites:


Ik ben al diverse argumenten voor droog vasten tegengekomen, o.a. dat dieren die ziek zijn, ook water en voedsel weigeren totdat ze zich weer beter voelen. Ik ben erg benieuwd naar wat ik tijdens het lezen allemaal ga tegenkomen. Spannend, want "geen water" is in de westerse wereld een no-go. En dat terwijl ik ook ergens las dat er zelfs slachtoffers van de Tsjernobyl-ramp heel veel baat hadden bij deze therapie. 

1 opmerking:

Marga H. zei

Interessant, ik ben er net wat over aan het lezen over vasten.
En helemáál toevallig dat je iets schrijft over Zero Carb, daar ben ik vandaag mee gestart!