vrijdag 3 juli 2015

Welles-nietes, maar dan anders

Zoals met alles, gaat ook het constante up day down day mij vervelen. Dat was te verwachten. Gelukkig weet ik inmiddels zoveel over periodiek vasten dat ik naadloos kan overstappen op een andere vorm. Want ik wil eigenlijk heel graag gewoon de vruchten blijven plukken van het vasten op zich.

Periodiek vasten kun je ook over een etmaal verdelen: 19 uur vasten en 5 uur eten bijvoorbeeld. Of 18 en 6. Of 20 en 4. Of zelfs 23 en 1. Allemaal gezond, maar het moet wel bij je passen en het schijnt dat vrouwen niet een te korte eetperiode moeten kiezen.

Met dit warme weer past het mij beter om elke dag hetzelfde te doen: 's morgens drink ik water en evt. thee, na 13.00 uur en vóór 18 of 19.00 uur neem ik dan mijn calorieën. Voorlopig even elke dag zo'n 1000, mocht het afvallen te snel gaan, dan kan ik het iets ophogen. Om af te vallen, wordt over het algemeen aangeraden om 20% onder je aanbevolen hoeveelheid te zitten, maar hoeveel dat dan precies is, hangt heel erg van jou als persoon af. Je persoonlijke aanbevolen hoeveelheid moet je daarom ook zelf door ervaring uitzoeken.


Geen opmerkingen: